شرح وظایف اداره مدیریت عملکرد شرح وظایف اداره مدیریت عملکرد 1- استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد در سطح اداره کل ( مشتمل بر سه سطح : اداره کل ، مدیر و کارمندان) براساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط . 2- همکاری در تهیه و تدوین برنامه راهبردی و برنامه های عملیاتی سالانه اداره کل و واحدهای شهرستانی از طریق اعمال مدیریت واحد. 3- هماهنگی، پیگیری و نظارت براجرای نظام ارزیابی عملکرد در سطح اداره کل ، مدیر و کارمندان با در نظر گرفتن واحدهای ستادی و شهرستانی . 4- برنامه ریزی لازم با همکاری سایر بخشهای اداره کل به منظور تهیه و تدوین شاخص ها و معیار های ارزیابی عملکرد اداره کل . 5- همکاری در تهیه گزارش خود ارزیابی اداره کل در ابعاد شاخص های عمومی و اختصاصی. 6- انجام تمهیدات و پیگیریهای لازم برای استفاده از نتایج ارزیابی عملکرد اداره کل و واحدهای شهرستانی به نحوی که ضمن رفع نقاط ضعف ، موانع و مشکلات موجود ، زمینه ارتقای بهره وری و بهبود عملکرد اداره کل ، مدیر و کارمندان فراهم شود. 7- تهیه ، تنظیم و اجرای برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای ستادی و شهرستانی ، برای سنجش میزان «مطابقت عملکرد» اقدام کنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها ، ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه. 8- بازرسی عملکرد معاونین و رؤسای ادارات ستادی و اداره کل و شهرستانی و کارمندان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارمندان با ارباب رجوع . 9- همکاری با اداره کل بازرسی استان و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی مطبوعات. 10- همکاری در کشف سوء جریان و مفاسد اداری از طریق بازرسی آشکار و پنهان ارائه گزارش های لازم به مدیر کل. 11- تهیه و تدوین شاخص های سنجش میزان سلامت اداری اداره کل و پایش و اندازه گیری آن و ارائه به مراجع ذیربط. 12- استقرار نظام ارتباطات مردمی در سطح اداره کل و واحدهای شهرستانی براساس فصل سوم و پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری و نظامنامه مدیریت پاسخگوئی به شکایات. 13- پیگیری موارد مرتبط با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در سطح اداره کل و واحدهای شهرستانی و فراهم نمودن ارتباط سامد با سایر اتوماسیون ها. 14- پیش بینی تمهیدات لازم جهت برقراری ارتباط و تعامل دو سویه بین مردم و اداره کل و دریافت موارد مردمی از قبیل : درخواست ، شکایت ، پیشنهاد ، طرح ، ایده ، گزارش و تقدیر و تشکر در ملاقات های چهره به چهره مردم با مدیرکل و معاونین و یا مراجعه حضوری و غیر حضوری در بستر سامد و ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده . 15- جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به مدیر کل و سایر مراجع ذیربط . 16- تهیه گزارش های ادواری و موردی در ارتباط با موضوعات ارزیابی عملکرد ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات (ارتباط مردمی) و بازرسی برای اطلاع مدیر کل و سایر مراجع ذیربط . 17- بررسی شکوائیه ها،اسناد و مدارک و پرونده های واصله از مراجع نظارتی با توجه به قوانین و مقررات و اعلام گزارش . 18- انجام اقدامات لازم به منظور شناسایی و کشف نیرو های مستعد جهت واگذاری مسئولیت و همکاری در تهیه بانک اطلاعات مدیران. 19- پیگیری مستمر مسائل و مشکلات معاونین و رؤسای ادارات واحدهای شهرستانی و ارائه راهکارهای مناسب جهت مرتفع نمودن مسائل. 20- پیشنهاد آموزش و توانمند سازی مستمر معاونین ، رؤسای ادارات و کارشناسان استان در خصوص مسائل بازرسی ، پاسخگوئی به شکایات و سلامت اداری با همکاری واحد آموزش دستگاه براساس ضوابط ابلاغی از سوی مراجع ذیربط. 21- پیگیری انجام به موقع مکاتبات و درخواست های نمایندگان مجلس و سایر دستگاه های نظارتی. 22- همکاری در رابطه با اجرای صحیح قوانین و مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان توسط واحد های ذیربط. 23- بررسی موردی طرح و پروژه ها و بازدید های میدانی ارزیابی کمی و کیفی آنها . 24- تکمیل فرم گزارش عملکرد ماهانه مدیر کل و ارسال به سازمان. 25- تهیه گزارش عملکرد ماهانه رؤسای ادارات ستادی و شهرستانی جهت ارائه به مدیر کل استان. درحال بارگزاری